ارتباط با شیر دوشی
نوشته شده توسط : علی پور

تدابیری برای تحلیل یا مکانیسم های حفاظتی زیادی در ارتباط با شیر دوشی و سامانۀ خنک کنندۀ شیر وجود دارااست تا به وسیلۀ آن‌ها بتوان از اشتباهات هزینه بر پرهیز کرد . شیر به بازه زمانی و جايگاه حرارت در رابطه با روند خنک سازی پس از دوشش بسیار با اهمیت است . در این جا چند مقیاس های ارزان قیمت وجود دارا هستند که به وسیلۀ آن ها می بضاعت از سالم رسیدن شیر به بازار مصرف،با کیفیت قابل پذیرش اطمینان حاصل کرد .

هر از گهگاه دما سنج را آنالیز کنید ساده ترین روش برای کنترل دما،توجه به دما سنجی هست که روی مخزن شیر خام نصب شده می‌باشد .آنالیز دما سنج قبلی ،در حین و سپس از دوشش می تواند شاخص نیکی از صحیح کار کردن سامانۀ سرمایشی در کاهش دمای شیری به دمای دلخواه و در برهه زمانی برهه زمانی موضوع لحاظ باشد .خدمتکار یا سرکارگر شیردوشی باید تلاوت های دما را به چهره مکتوب در آورد .در صورتی‌که این عمل دقیق و صحیح انجام شود می تواند از دورریز شیر به علت سرد کردن غلط جلوگیری کند .ممکن می‌باشد مخزن شیر علاوه بر دما سنج نمایشگر ،به یک دستگاه قلم تصویب کنندۀ مرتبه حرارت مجهز گردیده باشد . به این ترتیب این دستگاه تمام کارها را خودش انجام می دهد . البته برای موءثر بودن هنوز یک نفر می بایست جدول دمایی را قبلی ،در حین وبعد از دوشش بخواند و زمانی که ایراد سرمایشی تولید می شود ،عکس العمل مناسبی در مقابل آن انجام دهد . مزیت دیگر استفاد از دستگاه ثبت کنندۀ قلم این هست که مسافت های شستشوی مخزن و جايگاه حرارت هم در زمان شستشو و هم آبکشی تصویب می شود و به راحتی قابل در دست گرفتن است .

ماشین آلات تولید خوراک دام

به کار گیری از لامپ های هشدار دهنده با اتصال یک چراغ معمولی به ابزار شم گر دما می بضاعت به راحتی کوچک ترین مشکلی که در مرتبه حرارت شیر پدید می آید را متوجه شد . این لامپ بایستی بر روی پنجرۀ شیردوشی نصب شود تا مستخدم در هر جایی از تالار شیردوشی بتواند به سرعت آن را ببیند . این چراغ ها را می بضاعت و توان به وسیلۀ سیم به بقیه دستگاه هامثل پمپ شستشوی ذیل فشار نیز وصل کرد . در صورتی‌که این پمپ ها سوای آب فعالیت نمایند خیلی سرعت بالا می سوزند . بقیه دستگاه ها را می بضاعت و توان به همین نحوه حفاظت کرد . شم گرهای دمایی را می توان به بقیه دستگاه ها وصل کرد تا با تولید صدا بروز مشکل را اطلاع دهند .گاهی تایم ها این زنگ های اخباری خیلی موثرتر از چراغ هایی می باشند که کارگر بایستی به یاد داشته باشد که لحظه به لحظه به آن نگاه کند . این زنگ ها معمولاً آنقدر آزار دهنده هستند که مستخدم شیردوش را به رفع هر چه سرعت بالا خیس ایراد وادار می کند .
دستگاه های سرمایشی (کولر و چیلر) می توانند به سامانه های هشدار دهنده وصل شوند . چرا که این نصیب ها بدور از محل شیردوشی هستند و همیشه در اختیار گرفتن بصری آن ها فعالیت بی آلایش ای نمیباشد . زنگ اخبار به شما می گوید که سرد کن به خیر فعالیت نمی نماید . زنگ هایی که به در اختیار گرفتن های مرحله مخازن متصل می‌باشند برای خودداری از رمز ریز شدن شیر از مخزن دوچندان مفیدند . سامانه های صوتی نسبت به سامانه های نوری از تاثیر پذیری بیشتری برخوردارند و از این رو اکثر مور توجه اند . یک دستگاه اخباری توسعه یافته تر در دستگاه سرد کننده عبارت می‌باشد از سامانۀ کامپیوتری که سکو حرارت شیر جان دار در سامانۀ خنک کننده را تعیین می نماید . در این موقعیت هنگامی که رتبه حرارت شیر بالا رود این سامانه اخباری آغاز به عمل می کند و مدم کامپیوتر به صورت قلم شماره گوشی تلفن شما را می گیرد . این کار ممکن می باشد شما را نصفه شبکه های مردمی از خواب بیدار کند اما می تواند از اتلاف شیر مخزن خودداری کند .

نصب سوئیچ های ایمنی یک میکروسوئیچ ارزان بها ،دستگاهی ایمنی می باشد که می توان آن را با سیم به باکس در اختیار گرفتن لوله ها وصل کرد . میکروسوئیچ در بالای مخزن در موقعیتی قرار گرفته که اتصالی فنری آن را به سوئیچی که مقابل لوله ها در منزلت شستشو قرار دارااست وصل می کند .یعنی نزدیک جایی که لوله لبریز به مخزن شیردوشی متصل می شود .اگر لوله های شستشو کلیه وصل باشند و سوئیچ آزاد شود سامانه شستشو عمل نخواهد کرد . مگر سیم به باکس در دست گرفتن وصل باشد . این فعالیت سبب ساز می شود که محلول شوینده به داخل شیر مو جود در مخزن پمپ نشود . با سیم کشی می توانایی از کار کردن پمپ شیر در حین شیردوشی دوری کرد . مگر این که شیر ،لوله ای که به مخزن ذخیره متصل میباشد را مالامال نماید . این عمل بازدارنده از زه کش شیر و ورود آن به محفظۀ شستشو می شود . این میکروسوئیچ را می توان نزدیک فلکۀ خروجی مخزن شیر قرار بخشید تا در حالتی که فلکۀ خروجی مخزن گشوده باقی‌مانده باشد سامانۀ شیردوش فعالیت نکند .
همیشه انجام عمل روزانه و به موقع در یک گاوداری پیشرفته ،کار پرفشاری است و حاشیه سود آوری ها به طور طبیعی قلیل می باشد . به این یاد اصلی میباشد از ابزارهایی استعمال کنید که شما را در نگهداری شیر و در انتقال آن از مزرعه به بازار مصرف یاری می رسانند .





:: برچسب‌ها: ماشین آلات تولید خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: